Furcsán néztek rá, mert be akarta fizetni az adóját
A Prezi és a Ustream alapítója csodabogárnak érezte magát Magyarországon, pusztán azért, mert tisztességesen akart vállalkozni.
A Prezi és a Ustream alapítója csodabogárnak érezte magát Magyarországon, pusztán azért, mert tisztességesen akart vállalkozni.
Egy kutatás szerint a magyar fiatalok több mint fele kacérkodik egy vállalkozás indításának gondolatával, de a biztonságot szem előtt tartva inkább alkalmazottként látja jövőjét.
Magyarország legismertebb startup cégei nyilatkozatot adtak ki az internetadóval kapcsolatban. Az NNG, a Ustream, a Prezi, valamint a startupokat tömörítő közös szervezet, a Bridge Budapest vezetői amellett érveltek, hogy milyen fontos a korlátozatlan internet az ország versenyképességének növeléséhez.
Nyolc magyar szerepel a régió világszínvonalú innovátorait felvonultató New Europe 100-as listán. Ezzel Magyaroszág a közép-kelet-európai régió élvonalában foglal helyet.
Idén a szakma olyan jeles képviselői is helyet kapnak a Művészetek Völgye programjában, mint Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezetője, Pozsár Péter, a Hello Wood társalapítója és Miklós Bernadett, a Design Terminál stratégiai igazgatója. De hogy pontosan mi köti össze a művészvilágot a vállalkozókkal, és hogy mit keres a kreatív ipar Kapolcson?
Azért se lennének vállalkozók, mert szerintük ma minden a kapcsolatokon múlik, és a többségnek nincsenek kapcsolatai..
Bár a 20-35 évesek többsége szerint soha nem volt még ilyen nagy a bizonytalanság és kiszolgáltatottság, több mint fele mégis itthon számít karrierre, a másik fele ugyanakkor végleg elköltözne az országból, ha lenne erre lehetősége – derül ki a Bridge Budapest reprezentatív kutatásából. Hosszú távon egyre többen kockáztatnának és kerülnének ki az alkalmazotti létből. A fiatalok ugyanakkor pesszimisták és gyanakvók: szerintük leginkább a szerencsén és a kapcsolatokon múlik minden, félnek, hogy ellopják az ötleteiket és inkább álmodoznak, mint cselekszenek.
Hat méter mély munkagödörbe eset egy teherautó Celldömölkön.
Magyarországon nemzetközi összehasonlításban is kirívóan kevesen, mindössze a fiatalok 3,7 százaléka kezd saját vállalkozásba, miközben 5-6 éven belül a vállalkozói szektorban generációváltásra lesz szükség. A fiatalok szeretnének vállalkozni, de borúlátóak és inkább a biztosra mennek, pedig az álomvállalkozás megvalósításához kockáztatni kell. A segítséget a jó példák bemutatása, a fennálló lehetőségek kiaknázása és egy trójai faló jelentheti.
Bizonytalanság, kishitűség és alacsony kockázatvállalási hajlandóság jellemzi a mai magyar fiatalokat, zavaros, ellentmondásos a jövőképük - derül ki a Bridge Budapest megbízásából a 20 és 35 éves magyar fiatalok körében készített, reprezentatív kutatásból.
A Facebook, a Twitter, a Soundcloud csak három azok közül a cégek közül, ahol pár hónapot tölthet el a szerencsés pályázó, aki elnyeri a Bridge Budapest startup egyesület által meghirdetett ösztöndíjat.